.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گمانه زنی از دلایل بی میلی ازنامزدی ریاست جمهوری؛
لاریجانی ؛ از بازی برد - برد تا جاده صاف کن روحانی
شمال نیوز : لاریجانی در این انتخابات راه روحانی را برای ورود به عرصه هموار کرد و با اعلام بی میلی به انتخابات اعلام حمایت خود را از رییس جمهور مستقر علنی کرد.اما این حمایت بدون شک برای روحانی تهی از هزینه نیست و در ادامه، مانند کابینه یازدهم و مجلس دهم باید او نیز جبران زحمات لاریجانی را کند.....

لاریجانی در این انتخابات راه روحانی را برای ورود به عرصه هموار کرد و با اعلام بی میلی به انتخابات اعلام حمایت خود را از رییس جمهور مستقر علنی کرد.اما این حمایت بدون شک برای روحانی تهی از هزینه نیست و در ادامه، مانند کابینه یازدهم و مجلس دهم باید او نیز جبران زحمات لاریجانی را کند.

به گزارش شمال نیوز ، هر روز که به انتخابات سال آینده نزدیک تر می شویم، اخبار و حواشی بیشتری به گوش می رسد. از احتمال ورود احمدی نژاد به انتخابات شورای های اسلامی شهر و بازگشت او به شهرداری تا اعلام و تکذیب حضور چهره های مطرح سیاسی کشور. همه این اتفاقات به دلیل حساسیت این دوره از انتخابات است. انتخاباتی که می تواند تمام تلاش های صورت گرفته چهار سال گذشته را از بین برده و یا ادامه راهی برای تصویب سایر تصمیمات دولت یازدهم باشد.

ناگفته نماند در این بین آنانی که علاقه ای به ابقای روحانی در دولت دوازدهم ندارند در تلاش هستند تا با کشاندن پای دوستان شیخ دیپلمات به عرصه رقابت، از محبوبیت او کاسته و زمینه را برای رقابت روحانی با یارانش مهیا کنند.

نقشه ای که آن را به خوبی در قضییه مربوط به اعلام کانداتوری علی اکبر صالحی توسط برخی مراجع نا معتبر و تکذیب فوری این ادعا از طریق رییس سازمان انرژی اتمی یا بهتر بگوییم معاون حسن روحانی مشاهده کردیم.

دست رد لاریجانی به سینه مخالفان روحانی

در ادامه این بازی علی لاریجانی که برخی از اصولگرایان نیت داشتند تا وی را نیز به عنوان گزینه مورد وثوق خود در برابر روحانی به میدان بیاورند، در همان ابتدا دست ردی بر سینه آنها زد و با اقدامی به موقع از ورود به انتخابات سال 96 خود را کنار کشید.

درایت لاریجانی دست مخالفان دولت را برای استفاده از موقعیت وی کوتاه و این اقدام به موقع بیش از هر چیز به حفظ جایگاه و شخصیت لاریجانی کمک کرد. چرا که همگان و آنهایی که با عالم سیاسی ایران آشنا هستند، به خوبی می دانند در بازی های سیاسی این مرز و بوم اگر توانایی لازم برای ورود به یک عرصه را نداشته باشید، نه تنها خط می خورید، بلکه به راحتی از دنیای سیاست کشور حذف و در چشم مردم به مهره ای سوخته و بلااستفاده مبدل می شوید!

در همین راستا لاریجانی نیز که سال هاست در سمت های مختلف مشغول کار است، نکات سیاستمداری را به خوبی می شناسد و اقدامی نمی کند که در ادامه به ضرر وی تمام شود.

بازی برد-برد

 لاریجانی همانطور که در دو انتخابات گذشته نشان داد، گذشته از اختلاف نظرهایی که با روحانی دارد، ولی بودن وی را به روی کار آمدن سایر چهره های سیاسی ترجیه می دهد.

مرد اول بهارستان، از لحاظ تیپولوژی سیاسی شباهت زیادی به شیخ دیپلمات دارد. او نیز مانند روحانی و بر خلاف احمدی نژاد تمام وکمال قدرت را تنها برای خود نمی خواهد و حاضر است آن را با سایر ارکان قدرت تقسیم کرده تا این دست و دل بازی در بازه های زمانی مختلف به کمکش بیاید.

جاده صاف کن روحانی

لاریجانی در این انتخابات راه روحانی را برای ورود به عرصه هموار کرد و با اعلام بی میلی به انتخابات اعلام حمایت خود را از رییس جمهور مستقر علنی کرد. اما این حمایت بدون شک برای روحانی تهی از هزینه نیست و در ادامه، مانند کابینه یازدهم و مجلس دهم باید او نیز جبران زحمات لاریجانی را کند.

گذشته از این ماجرا به نظر می رسد که لاریجانی آخرین گزینه ای نباشد که خبر کاندیداتوری اش در برابر روحانی توسط برخی افراد خبری می شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.